
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Kατεύθυνσης K1 |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να διακρίνουν, να γενικεύουν και να εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο στο πλαίσιο της διεθνούς οικονομικής τα οικονομικά υποδείγματα εφαρμόζονται στα προβλήματα του αληθινού κόσμου. Το μάθημα, χρησιμοποιώντας εργαλεία μικροοικονομικής, αναλύει μία σειρά από υποδείγματα διεθνούς εμπορίου όπως το υπόδειγμα του Ricardo, το υπόδειγμα των Heckscher-Olhin, το πρότυπο υπόδειγμα διεθνούς εμπορίου και το υπόδειγμα μονοπωλιακού ανταγωνισμού, συμπεριλαμβάνοντας και ανάλυση πολιτικής διεθνούς εμπορίου τόσο σε τέλειες όσο και ατελείς ανταγωνιστικές αγορές. Το μάθημα επίσης εξετάζει σύγχρονα θέματα π.χ. τη δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου και τη διαχείριση προστατευτικών πολιτικών. Στα υποδείγματα που αναπτύσσονται δεν γίνεται τόσο ενδελεχής ανάλυση σε προηγμένα μαθηματικά μοντέλα, αλλά περισσότερο με διαγραμματικές αναλύσεις να μάθουν οι φοιτητές να αναπτύσσουν τον οικονομικό τρόπο σκέψης με λεπτομερή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο οι υποθέσεις επηρεάζουν τα συμπεράσματα των υποδειγμάτων διεθνούς εμπορίου. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να περιγράφουν και να αναλύουν σε βάθος τις βασικές οικονομικές αρχές στις οποίες βασίζεται το διεθνές εμπόριο, να αναγνωρίζουν την πρακτική αξία των σχετικών θεωρητικών υποδειγμάτων και να αξιολογούν τις βασικές εμπορικές πολιτικές προσδιορίζοντας τα σχετικά οφέλη και κόστη. |
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να αποκτήσει ο πτυχιούχος γενικές ικανότητες ανάπτυξης σύνθετης κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, αυτόνομης εργασίας, προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων ΤΠΕ και επίδειξης επαγγελματικής, κοινωνικής και ηθικής υπευθυνότητας. |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Η παράδοση του μαθήματος πραγματοποιείται πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Κατά τη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (χρήση powerpoint και videoprojector για την παράδοση των διαλέξεων και χρήση e-class και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επικοινωνία με τους φοιτητές). | ||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ . |
Ερωτήσεις Κρίσεως που μπορούν να λάβουν τη μορφή Δοκιμασίας Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεων Σύντομης Απάντησης, Επίλυσης Προβλημάτων, Θεμάτων Ανάπτυξης με Διαγραμματική Απεικόνιση για την αξιολόγηση των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών στηρίζεται κυρίως στην επίδοσή τους κατά την τελική γραπτή εξέταση και σε ποσοστό 20% από την ενδιάμεση εξέταση προόδου εφόσον οι φοιτητές έχουν λάβει βαθμό άνω του 5. |
Ως βασικά εγχειρίδια για το μάθημα έχουν προταθεί τα κάτωθι βιβλία: - Krugman, Obstfeld, & Melitz (2016). «Διεθνής Οικονομική», Εκδόσεις: Κριτική. 4η έκδοση - Salvatore Dominick (2017). «Διεθνής Οικονομική», Εκδόσεις: Τζιολα. 12η έκδοση Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Εκτός των παραπάνω εγχειριδίων οι φοιτητές μπορούν να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους από συναφή διεθνούς εμβέλειας επιστημονικά περιοδικά όπως Journal of International Economics, International Economic Review, Review of International Economics.
|